Veelgestelde vragen

Antwoorden op veelgestelde vragen kunt u hieronder vinden. Tevens vind u hier een uitgebreide uitleg over de werking van onze shop en over het bestelproces. Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen of heeft u een specifieke vraag? Neem dan contact met ons op via e-mail info@wempewempe.nl, het contactformulier of per telefoon 070-38894998.

E-mail

U kunt contact met ons opnemen via het volgende e-mailadres: info@wempewempe.nl. Wij streven er naar uw bericht binnen 24 uur te beantwoorden.

Telefoon

U kunt ons bellen. Het telefoonnummer waarop wij bereikbaar zijn is: 070-3889498
Wij zijn bereikbaar tijdens winkelopeningstijden donderdag t/m zaterdag van 10:00 uur tot en met 17:00 uur.

Heeft u nog andere vragen?

Iets niet kunnen vinden of heeft u onverhoopt toch een klacht over een van onze producten of over onze dienstverlening. Neem dan contact met ons op! Wij helpen u graag met de juiste oplossing.

1.1 Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
Onze Algemene Voorwaarden kunt u lezen en te downloaden op deze pagina.

1.2 Waar kan ik de Privacy policy vinden?
Het Privacybeleid kunt u lezen op deze pagina.

1.3 Werkt Wempe & Wempe met beoordelingen?
Wij proberen zo goed mogelijk ons best te doen en wij krijgen graag een blijk van waardering. U kunt onze dienstverlening beoordelen op Facebook, Google of door ons een review te e-mailen. Wij horen graag of dat er zaken zijn die goed gaan, of die wij juist zouden moeten verbeteren.

2.1 Veilig bestellen bij Wempe & Wempe
Bestellen bij Wempe & Wempe is veilig, onze site is beveiligd met een SSL certificaat (het groene slotje in de adresbalk van uw browser). Alle gegevens gaan over een beveiligde verbinding. Dit zorgt ervoor dat bestellen bij Wempe & Wempe dus veilig is.

2.2 Bestellen

Stap 1: Producten selecteren
In onze webwinkel kunt u de items die u wilt bestellen door middel van het klikken op de ‘In Winkelwagen’ button. Wanneer u op deze button drukt wordt het product in uw winkelwagen geplaatst en wordt u doorgestuurd naar uw winkelwagen. Hier heeft u de keus om indien mogelijk en gewenst het aantal aan te passen, het product uit het winkelmandje te verwijderen, verder te winkelen of verder te gaan met het bestelproces.

Stap 2: Invoeren adresgegevens
Op deze pagina kunt u uw adres invoeren. Dit is het adres dat op uw factuur komt te staan en wat gebruikt zal worden om uw bestelling af te leveren. Indien uw afleveradres hetzelfde is als uw factuuradres kunt u verder gaan met de bestelling. Wanneer u een ander afleveradres wilt invoeren kunt u op ‘Verzend naar een andere adres’ klikken. Daar kunt u de benodigde gegevens invullen en verder gaan met de bestelling.

Stap 3: Verzendmethode
Kies hier uw verzend methode. Standaard staat het vinkje bij ‘PostNL, volgende werkdag bezorgd’. Uw bestelling zal dan mits op voorraad en besteld op een werkdag voor 17:00 uur, de volgende werkdag bezorgd worden op het door u aangegeven adres. U kunt ook kiezen voor ophalen in de winkel in Den Haag.

Stap 4: Betaalmethoden
Hier kunt u kiezen met welke methode u wenst te betalen. Wempe & Wempe heeft 3 verschillende betaalmethoden iDEAL, Paypal en Mastercard waar u uit kunt kiezen. Kies de betaalmethode waarmee u wilt betalen en zodra u in de volgende stap uw bestelling bevestigd zal u door worden gestuurd naar de betaalomgeving van de geselecteerde betaalmethode. Dit doen wij via Mollie. In deze goed beveiligde omgeving kunt u uw betaling voltooien. Voor meer informatie over de betaalmogelijkheden, klik hier.

Stap 5: Bestelling controleren
In de laatste stap heeft u het moment om uw bestelling en factuur- en leveringsadres controleren. Hier krijgt u de keuze om terug te gaan of te betalen. Wanneer u nu op ‘Kopen’ klikt heeft u de bestelling geplaatst en kunt u afrekenen.

Stap 6: Betalen
U heeft hierbij de keuze uit: iDEAL, Paypal en Mastercard. Het betaalproces zal door Mollie afgehandeld worden. Deze betaalprovider is 100% veilig voor u en veilig voor ons omdat wij geen betaalgegevens opslaan.

2.3 Problemen tijdens bestellen?
Mocht u onverhoopt toch problemen ondervinden tijdens het bestellen of mocht er iets niet duidelijk zijn? Neem in dat geval contact met ons op, dan helpen wij u verder of kunnen de bestelling voor u klaarzetten. U kunt ons bereiken via info@wempewempe.nl of bellen tijdens onze openingstijden op 070-3889498

2.4 Anders bestellen?
U kunt ook per telefoon of per e-mail bestellen bij Wempe & Wempe. Wij kunnen u order dan handmatig invoeren. Bel ons op 070-3889498, of mail ons op info@wempwempe.nl

2.5 Korting?
Wanneer u meer dan 30 stuks besteld voor bijvoorbeeld horeca dan kunnen wij als dit mogelijk is (dat is niet voor alles zo) kijken of dat er andere prijzen mogelijk zijn. Neem hiervoor even contact op.

2.6 Hoe volg ik mijn bestelling?
Bij Wempe & Wempe krijgt u altijd een bevestiging per mail met daarin een overzicht van uw geplaatste bestelling met de bijbehorende gegevens. Tevens ontvangt u ook van de verzending een bevestiging in uw mailbox.

3.1 Veilig betalen
Betalen bij Wempe & Wempe is zeer veilig. Wij werken met Mollie als payment provider en onze site is met een SSL certificaat beveiligd (het groene slotje). Het betaalproces wordt door Mollie afgehandeld. Doordat wij met een payment provider werken slaan wij zelf geen betaalgegevens op en is kunnen deze dus ook niet worden gehackt door kwaadwillenden.

3.2 Hoe kan ik betalen bij Wempe & Wempe?
Met diverse betaalmethoden. Waaronder vooruitbetaling per bank, iDEAL, Paypal en creditcard.

4.1 Wat zijn de verzendkosten bij Wempe & Wempe?
Wij vragen voor verzending binnen Nederland € 8,95 inclusief BTW. Wij verzenden via PostNL. Wij verzenden altijd aangetekend en verzekerd. Dat is voor u wel zo veilig. Tevens verpakken wij altijd in dubbele dozen om zo schade te voorkomen. Meer informatie over verzenden en retourneren van uw bestelling vind u op onze verzend en retour – pagina.

4.2 Wanneer wordt mijn bestelling verzonden en geleverd?
Nadat wij het totaalbedrag van uw bestelling hebben ontvangen zal Wempe & Wempe er alles aan doen om uw bestelling op dezelfde dag te verzenden. Echter zijn wij maar een klein bedrijf dus houd u er rekening mee dat dit niet altijd lukt! En dat wanneer u op vrijdag na 17:00 uur en in het weekend bij ons besteld, dat deze pas op maandag verzonden kan worden.

Wij streven ernaar dat wanneer u op werkdagen voor 17:00 uur besteld u uw bestelling de volgende werkdag in huis ontvangt.
Meer info over verzenden kunt u hier vinden.

4.3 Kan ik het pakketje volgen wanneer u het verzonden heeft?
Zodra uw bestelling is verzonden ontvangt u een e-mail met daarin alle gegevens die nodig zijn om uw bestelling te volgen en de verwachtte aflevertijd te bekijken.

4.4 Kan ik zelf aangeven wanneer mijn bestelling moet worden bezorgd?
Nee, wij hebben geen invloed op de bezorgwijze en –tijden van PostNL.

4.5 Verzending naar het buitenland
Wempe & Wempe verzend ook naar het buitenland. Neem hierover contact met ons op. Dan kunnen wij het beste advies geven voor verzending.

5.1 Informatie betreffende herroepingsrecht en retourrecht bij Wempe & Wempe
Hoe werkt het herroepingsrecht?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, verzoeken wij u ons retour formulier, welke u kunt downloaden via de onderstaande link, volledig in te vullen en bij te sluiten bij uw retourzending en naar ons toe te sturen op het volgende adres:

* Download retourformulier

Wempe & Wempe
Buitenom 4, 2512 XA, Den Haag

Op deze wijze stelt u ons op de hoogte van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hier het formulier voor herroeping elektronisch downloaden en printen. Zie ook de instructies op het retourformulier.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten zo snel mogelijk van ons terug. De termijn van terugbetaling is binnen 14 dagen na ontvangst van uw retourzending. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.”.NL L 304/84 Publicatieblad van de Europese Unie 22.11.2011.

A. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen.
B. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
C. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen.

5.2 Welke artikelen kan ik retourneren en welke artikelen niet?
Alle artikelen kunnen uiterlijk binnen 14 (veertien) dagen na ontvangst aan ons geretourneerd worden mits het artikel onbeschadigd, in onbeschadigde originele verpakking en ongebruikt teruggestuurd wordt. Uitzondering: wanneer artikelen speciaal voor u besteld dan wel op maat gemaakt zijn, kunnen deze helaas niet worden teruggenomen. Volg de stappen die aangegeven worden op onze website onder verzenden en retourneren. Vul bij het retourneren altijd het retourformulier* in en plaats duidelijk zichtbaar het order nr aan de buitenkant van het pakketje.

* Download retourformulier

5.3 Hoe stuur ik het pakket terug? En waar kan ik mijn retourpakket afgeven?
Een retourpakket kan worden afgegeven bij de dichtsbijzijnde PostNL vestiging bij u in de buurt. Hier kunt u uw pakket frankeren en terugsturen naar:

Wempe & Wempe
Buitenom 4, 21512 XA, Den Haag

U kunt het pakket ook afgeven op het bovenstaand adres, dit kan do t/m zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur.

5.4 Moet ik verzendkosten betalen als ik mijn bestelling retour stuur of wil ruilen?
Ja, de kosten voor het retour zenden komen voor uw eigen rekening en risico. Ongefrankeerde, onvoldoende gefrankeerde of onder rembours zendingen worden geweigerd. Wanneer u uw bestelling wilt ruilen, stuur dan de producten retour op de wijze beschrijven bij verzenden en retourneren. Vul bij het retourneren altijd het retourformulier* in en plaats duidelijk zichtbaar het order nr aan de buitenkant van het pakketje. De verzendkosten voor het naar u toesturen krijgt u wel terug.

* Download retourformulier

Bestel en betaal daarna de producten die u wenst en wij sturen u de juiste producten toe. Zodra wij uw terug gestuurde producten retour hebben ontvangen zullen wij binnen 14 dagen het aankoop bedrag van de retour ontvangen producten terug storten op uw rekening, mits er voldaan is per iDEAL, PayPal of overschijving. U dient hiervoor uw rekeningnummer door te geven.

5.5 Mag ik de artikelen terugsturen als deze niet aan mijn verwachtingen voldoen?
Indien uw bestelling niet aan de verwachtingen voldoet, mogen de desbetreffende producten uiterlijk binnen veertien (14) dagen op de dag na ontvangst naar ons worden teruggestuurd. De producten moet dan wel indien mogelijk onbeschadigd, ongebruikt en in onbeschadigde bij voorkeur in originele verpakking teruggestuurd worden. Volg de stappen die aangegeven worden op onze website onder verzenden en retourneren Vul bij het retourneren altijd het retourformulier* in en plaats duidelijk zichtbaar het order nr. aan de buitenkant van het pakketje.

* Download retourformulier

5.6 Hoe moet ik de retourartikelen verpakken?
Retourartikelen dienen indien mogelijk in de originele verpakking aan ons geretourneerd te worden. Zorg ervoor dat de artikelen voldoende demping hebben, zodat de kans op beschadiging minimaal is. Denk hierbij aan opvulling/omwikkeling met bubbeltjesplastic, keukenpapier, schuimvlokken en dergelijke. Een stevig omhulsel is van uiterst belang.

5.7 Wat is het adres waar ik het retourpakketje naar toe kan sturen
U kunt uw retourpakketje sturen naar:

Wempe & Wempe
Buitenom 4, 2512 XA, Den Haag.

Vermeld duidelijk uw order nr. aan de buitenkant van het pakketje en vergeet niet het retourformulier* in het pakketje te doen. Wempe & Wempe heeft geen antwoordnummer. Het verzenden van retourpakketjes is voor eigen rekening en uw risico.

* Download retourformulier

Enkele tips voor dat u het product retour stuurt.

• Producten mogen bekeken en beoordeeld worden
• Wanneer wij zien dat het product meer dan alleen bekeken en beoordeeld is, oftewel gebruikt is, zullen wij 25% van de aanschafprijs van het desbetreffende product in rekening brengen
• Alle geretourneerde producten dienen in een normale en goede staat naar ons verstuurd te worden, indien mogelijk in de originele verpakking
• Zorg ervoor dat de artikelen voldoende demping hebben, zodat de kans op beschadiging minimaal is. Denk hierbij aan opvulling/omwikkeling met bubbeltjesplastic, keukenpapier, schuimvlokken en dergelijke. Een stevig omhulsel is van uiterst belang.

6 Garantie

6.1 Wat is de garantietermijn bij Wempe & Wempe?
Op al onze artikelen heeft u de wettelijke garantie.

De geboden garanties doet geen afbreuk aan eventuele rechten aangaande wettelijke garantie en (non) conformiteit waar de klant altijd een beroep op kan doen.

U heeft ten allen tijde de gelegenheid om evt. gebreken te melden.